جمعه, 7 ارديبهشت 1403
  • تاريخ :
     ۱۳۹۷/۱۰/۱۵ 
  • تعداد بازدید : 763
" نقش بی بدیل حسابداری مدیریت و گزارشگری در حسابرسی داخلی"
اولین همایش حسابداری مدیریت و گزارشگری در حسابرسی داخلی در راستای ارتقاء دانش و بازآموزی کارکنان شرکت‌های گروه سرمایه‌گذاری سیمان تأمین برگزار شد.

        " نقش بی بدیل حسابداری مدیریت و گزارشگری در حسابرسی داخلی"

 

اولین همایش حسابداری مدیریت و گزارشگری در حسابرسی داخلی در راستای ارتقاء دانش و بازآموزی کارکنان شرکت‌های گروه سرمایه‌گذاری سیمان تأمین برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل هلدینگ فارس و خوزستان و سیمان تامین ، مهندس عباس صفاکیش مدیرعامل هلدینگ هلدینگ فارس و خوزستان و سیمان تامین  در این همایش ضمن خیر مقدم با تاکید بر لزوم برگزاری نشست‌های حرفه‌ای برای تقویت توانائی‌های کادر مالی و حسابرسی گروه، آخرین وضعیت صنعت سیمان و نیز وضعیت سودآوری شرکت‌ها در طول 8 ماهه منتهی به پایان آبان ماه سال 1397را تبیین کرد و گفت : براساس اطلاعات ارائه‌شده، صنعت با افزایش تحویل مقداری در حدود 1% و لیکن بهبود ریالی فروش در حدود 15% در دوره هشت‌ ماهه مواجه بوده است.

وی افزود : سودآوری گروه سرمایه‌گذاری سیمان تأمین نیز در طول این دوره در حدود 89% بهبودیافته که از میانگین صنعت به‌مراتب بهتر می‌باشد ، بهبود ریالی فروش با تلاش بسیار فراوان به‌منظور همراه کردن شرکت‌ها در جهت مدیریت عرضه صورت پذیرفته به‌نحوی‌که با هماهنگی انجام‌شده صنعت سیمان در حدود 65% ظرفیت خود را در طول ماه‌های قبل بکار گرفته است.

نایب رییس انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان کشور در ادامه به مشکلات پیش رو با توجه به افزایش تحریم‌ها و نیز بخشنامه‌های متعدد در خصوص لزوم استرداد ارز حاصل از صادرات اشاره کرد و گفت : به  نظر می‌رسد با توجه به فشارهای وارده به اقتصاد کشور، بازار داخلی عملاً کوچک‌تر خواهد شد که این موضوع حتی صنعت فولاد را نیز تحت تأثیر قرار داده و قیمت‌های این محصول نیز روند نزولی پیداکرده است و علاوه براین افت صادرات موجبات رقابت منفی در داخل را بیش‌ازپیش فراهم خواهد آورد.

وی افزود: با عنایت به سخت‌تر شدن شرایط در سال 1398 ‌باید صنعت سیمان آمادگی خود را به‌منظور مدیریت عرضه در سطح حدود 60% ظرفیت افزایش دهد.

مهندس صفاکیش در ادامه بر لزوم یکنواخت سازی رویه‌ها و نیز فرم‌های ارائه اطلاعات به‌منظور دستیابی به تصمیم‌گیری‌های بهینه در سطح هلدینگ تأکید کرد و افزود:  تلاش‌هایی به‌منظور تدوین فرم‌های یکنواخت در چهارچوب گزارشات TLR در گروه آغازشده که می‌بایستی تا حصول نتیجه پیگیری شود اما متأسفانه با اطلاعات ارائه‌شده فعلی امکان مقایسه برخی اقلام کلیدی به ازای هر تن در سطح گروه با چالش‌های جدی مواجه است چراکه به نظر می‌رسد رویه‌های یکنواختی توسط دست‌اندرکاران رعایت نشده است که دراین‌بین می‌توان به هزینه‌های پرسنلی و تأمین نیروی انسانی به ازای هر تن اشاره داشت
که دامنه بسیار وسیعی به ازای هر تن در سطح شرکت‌های هلدینگ دارد.

 

مدیرعامل هلدینگ فارس و خوزستان و سیمان تامین با توجه به ترسیم شرایط سال 1398، خواستار استخراج بهای تمام‌شده واقعی هر تن سیمان با این مفروضات که آخرین استعلامات مربوط به مواد بسته‌بندی، مواد نسوز، مواد سایش، هزینه‌های استخراج و پیمانکاری حمل‌ونقل مواد و همین‌طور پیش‌بینی لازم در ارتباط با سایر اقلام همچون هزینه‌های مرتبط با نیروی انسانی شد.

در ادامه این همایش استاد عزیز عالی ور با بیش از سی سال سابقه تدریس در دانشکده‌ها و مدارس آموزش عالی، مترجم و مؤلف چندین کتاب در سازمان حسابرسی، مشاور مالی و طراحی سیستم‌های هزینه‌یابی در سازمان‌های مختلف درخصوص «اطلاعات مرتبط با هزینه‌ها و تصمیم‌گیری» مطالب ارزشمندی را ارایه کرد.

همچنین دکتر محسن غلامرضایی دکترای حسابداری، حسابدار رسمی، عضو انجمن حسابداری آمریکا و کارشناس رسمی دادگستری مطالب مهمی را در باره «گزارشگری در حسابرسی داخلی» ارایه کرد.

شرکت‌کنندگان در این همایش عمدتاً معاونین و مدیران مالی و حسابرسی داخلی شرکت‌های گروه و نیز برخی مسئولین در سطوح مختلف از دو هلدینگ سیمان فارس و خوزستان و سیمان تأمین بودند.

این همایش با حضور بیش از 50 نفر از مدیران مالی و حسابرسان شرکتهای تابعه هلدینگ به مدت حدود 9 ساعت در محل سالن شرکت بین­المللی بازرسی کالای تجاری (IGI) برگزار شد.

امتیاز :  ۱.۰۰ |  مجموع :  ۱

برچسب ها

    5.7.12.0
    V5.7.12.0