پنج‌شنبه, 6 ارديبهشت 1403
  • تاريخ :
     ۱۳۹۷/۰۹/۱۹ 
  • تعداد بازدید : 737
    /  3
" توجه به مدیریت ارزش آفرینی و فروش و رد رقابت منفی"
مدیر عامل هلدینگ فارس و خوزستان و سیمان تامین بر توجه ویژه به مدیریت ارزش آفرینی ، سرمايه گذاري و توليد سيمان ، تامين نياز داخلي و توسعه بازار هاي بين الملي تاکید کرد.

        "  توجه به مدیریت ارزش آفرینی و فروش و رد رقابت منفی" 

 

مدیر عامل هلدینگ فارس و خوزستان و سیمان تامین بر توجه ویژه به مدیریت ارزش آفرینی ، سرمايه گذاري و توليد سيمان ، تامين نياز داخلي و توسعه بازار هاي بين الملي تاکید کرد.

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل هلدینگ فارس و خوزستان و سیمان تامین ، مهندس عباس صفا کیش در هفتاد دومین جلسه مدیران عامل شرکتهای تابعه سیمانی هلدینگ فارس و خوزستان و سیمان تامین  تصریح کرد: این هلدینگ ،  بعنوان بزرگ ترين توليد کننده سيمان در کشور ،  با مديريت 18 کارخانه تولیدکننده سیمان سفید و خاکستری و شرکت هایی در راستای تکمیل زنجیره ارزش سیمان، توانسته است، ازطريق مدیریت ارزش آفرینی در شرکت های مجموعه، موقعيت خود را به عنوان شرکتی پيشرو ، در زمينه سرمايه گذاري و توليد سيمان ، در جهت تامين نياز داخلي و توسعه بازار هاي بين الملي تثبيت کند.

وی افزود : در راستای همکاری در جهت افزایش تسهیلات بانکی و فروش الکترونیکی هلدینگ سیمان تامین 10 درصد از سهام بانک رفاه را نیز در اختیار گرفته است و به این ترتیب 65 درصد پرتفوی هلدینگ در صنعت سیمان و مابقی در بانکداری و واحدهای غیر سیمانی در جهت زنجیره ارزش قرار دارد.

مهندس صفاکیش گفت: هلدینگ در شش ماه اول سال جاری، بیش از 11800 میلیارد ریال فروش خالص داشته است و در سال جاری برای 22000 میلیارد ریال فروش خالص برنامه ریزی کرده است.

نایب رییس انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان ایران خاطر نشان کرد: با تعداد 74 کارخانه سیمان فعال در سطح کشور و ظرفیتی بالغ بر 87.61 میلیون تن در سال، در هفت ماهه نخست 1397 در مجموع 29م.تن سیمان در بازار داخلی مصرف شده و 3.7م.تن صادرات (سیمان و کلینکر) شده است.

وی افزود :هلدینگ سیمان فارس و خوزستان / سیمان تامین در هشت ماهه نخست 1397 معادل 11.6م.تن تولید سیمان داشته که نسبت به سال گذشته 2.7 درصد رشد داشته است.

مدیر عامل هلدینگ فارس و خوزستان و سیمان تامین گفت: نسبت حجم کل صادرات سیمان و کلینکر در هلدینگ به کشور رقمی معادل 33.37% و سهم بازارهای داخلی در کشور رقمی معادل 31% بوده است.

وی گفت :با توجه به افزایش نرخ دلار در برابر ریال ایران، روند صادرات افزایش محسوسی نسبت به دوره مشابه سال قبل داشته است بطوریکه تناژ کل صادرات کلینکر کشور در هفت ماهه 97 معادل 3.8م.تن و سیمان معادل 3.8م.تن بوده که در مجموع در هفت ماهه 97 مجموع صادرات کلینکر و سیمان کشور 7.6 م.تن بوده است. در کل صادرات سیمان در کشور حدود 7 درصد و صادرات کلینکر در حدود 14 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است

مهندس صفاکیش تصریح کرد: سهم هلدینگ در بازارهای صادراتی در هشت ماه 97 در صادرات کلینکر به مقدار 625 هزارتن  و در صادرات سیمان به مقدار 1.34 م.تن و در مجموع صادرات سیمان و کلینکر هلدینگ به مقدار 2م.تن  بوده است.

وی همچنان به شاخص های مالی و سود آوری شرکت های مجموعه هلدینگ اشاره نمود ، در شش ماه اول سال 97 در حالی سود عملیاتی شرکت های مجموعه هلدینگ 86 درصد افزایش یافته که این افزایش در متوسط صنعت سیمان 14 درصد بوده است و علاوه برآن هلدینگ توانسته با افزایش قیمت فروش و مدیریت هزینه ها کیفیت سودآوری را بهبود بخشد.

وی پيگيري مسايل معادن شركتهاي تابعه ، بهره گیری از توان حداکثری تخصصی کارکنان در شرکت های فرعی گروه  و ایجاد و ارتقاء رویکردهای بنچمارک، اصلاح ساختار منابع انسانی  با بهره گیری از قوانین کار خصوصا قانون بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور و همچنین ارزیابی کار و زمان در دپارتمان های مختلف و ایجاد ساختار نوین منابع انسانی،انجام ممیزی آب در کارخانجات وتوجه ویژه به شرکت های مشمول ساماندهی گروه را از جمله اقدامات و برنامه های آتی هلدینگ عنوان کرد.

دراین جلسه مدیران عامل شرکتهای سیمانی تابعه ضمن تبیین دستاوردهای عملکردی هشت ماهه سالجاری  /مسائل و مشکلات پیش روی صنعت ازجمله تعرفه گمرکی سیمان در کشور عراق به ازای هر تن 8 دلار ، کاهش نرخ فروش کارخانه های سیمان عضو هلدینگ بنیاد مستضعفان و غدیر در استانهای کرمانشاه و کردستان و گستان، مشکل تأمین سوخت مازوت در سیمان خاش، عدم اجرای نرخ کیسه ، معضل منابع انسانی ، تسریع در عملیاتی نمودن فروش متمرکز، فعال کردن کارگروههای فروش ، عدم موافقت توانیر جهت تهدید و انتقال قرارداد دوجانبه خرید برق، گران شدن هزینه حمل و نقل و نقش آن در قیمت تمام شده مواد اولیه و درباره مشکلات تأمین اجتماعی نقطه نظرات خود را  بیان داشتند.

همچنین گزارش سمینار اینترسم پاکستان، وضعیت پیشرفت اجرای انبار مجازی، فروش اینترنتی سیمان یاب، بحث قانون چک، گزارش های هیأت مدیره یکسان یکی از شرکتهای سیمان در سال 1396 و مطالب مطروحه در جلسات هیأت مدیره مورد بررسی و واکاوی قرار گرفت.

در پایان جلسه مدیرعامل هلدینگ فارس و خوزستان و سیمان تامین با جمع بندی مطالب مطروحه و اقداماتی که برای هر یک از موارد مطروحه باید انجام شود ضمن قرائت فرازهایی از گزارش بازرسان سازمان بازرسی کل کشور از هلدینگ رهنمودهای لازم را ارایه کرد.
امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    5.7.12.0
    V5.7.12.0