پنج‌شنبه, 9 فروردين 1403
  • تاريخ :
     ۱۳۹۷/۰۷/۰۳ 
  • تعداد بازدید : 797
هیئت وزیران به پیشنهاد سازمان حفاظت محیط زیست، حد مجاز انتشار آلاینده‌های هوا را تصویب کرد
مصوبه جدید حد مجاز انتشار آلاینده‌های هوا
این تصویب‌نامه جایگزین تصویب‌نامه شماره 9505/ت49065هـ مورخ 31 /01 /1395 می‌شود
سازمان حفاظت محیط زیست موظف است با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت ظرف یک سال از تاریخ ابلاغ این تصویب‌نامه، حدود جدید را با توجه به شرایط اقلیمی به صورت منطقه‌بندی ارایه کند.
ه گزارش «پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت» طبق ماده (12) قانون هوای پاک - مصوب 1396 – سازمان حفاظت محیط زیست مکلف است که تمامی مراکز و واحدهای صنعتی، تولیدی، عملیات معدنی، خدماتی،‌ عمومی و کارگاهی را که آلودگی آن ها بیش از حد مجاز مصوب است،‌ مشخص نموده و مراتب را با تعیین نوع، میزان آلودگی،‌ وسعت منطقه تحت تأثیر و حساسیت منطقه به مالکان یا مسئولان یا مدیران عامل و یا بالاترین مقام تصمیم گیر واحد ابلاغ کند تا در مهلت معینی که توسط سازمان تعیین می شود نسبت به رفع آلودگی یا تغییر تولید یا تغییر فرآیند تولید یا تعطیلی کار و فعالیت خود (براساس نوع آلودگی و ماهیت فرآیند کنترلی) اقدام نمایند. در طی مدت تعیین تکلیف این واحدها، طبق مفاد این قانون به واحدهای مذکور جریمه ایجاد و انتشار آلودگی تعلق می گیرد.

براساس تبصره (3) ماده فوق،‌ حد مجاز انتشار آلاینده های هوا توسط سازمان پیشنهاد می شود و به تصویب هیئت وزیران می رسد.

در این راستا هیئت وزیران در جلسه مورخ 21 /06 /1397 به پیشنهاد سازمان حفاظت محیط زیست و به استناد تبصره مورد اشاره، حد مجاز انتشار آلاینده‌های هوا را تصویب کرد.

گفتنی است سازمان حفاظت محیط زیست موظف است با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت ظرف یک سال از تاریخ ابلاغ این تصویب‌نامه، حدود جدید را با توجه به شرایط اقلیمی به صورت منطقه‌بندی ارایه کند.

لازم به ذکرست این تصویب‌نامه جایگزین تصویب‌نامه شماره 9505/ت49065هـ مورخ 31 /01 /1395 می‌شود.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    5.7.12.0
    V5.7.12.0