پنج‌شنبه, 6 ارديبهشت 1403
  • تاريخ :
     ۱۳۹۷/۰۳/۰۹ 
  • تعداد بازدید : 806
ابراز تمایل عراق برای گسترش همكاری ها با بزرگترین هلدینگ سیمانی كشور
در دیدار 3 تن از مقامات وزارت صنایع و معادن عراق با مدیرعامل هلدینگ فارس و خوزستان و سیمان تامین راههای تعمیق و گسترش همکاری ها بررسی شد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل هلدینگ فارس و خوزستان و سیمان تامین ،​ مهندس صفاکیش نایب رییس انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان ایران در این دیدار با ارایه گزارشی از ظرفیتهای صنعت سیمان ایران بویژه هلدینگ فارس و خوزستان وسیمان تامین گفت : هلدینگ فارس و خوزستان و و سیمان تامین حدود یک سوم از ظرفیت تولید سیمان ایران را دراختیار دارد، این هلدینگ ۳۳  شرکت زیرمجموعه دارد و 17میلیون تن کلینکر و حدود 5/ 16 میلیون تن سیمان توسط شرکت‌های سیمانی هلدینگ تولید میشود

وی گفت: از این مقدار معادل دو میلیون تن سیمان و ۳/ ۱ میلیون تن کلینکر به کشورهای هدف صادر میشود و ۲۵% از صادرات محصولات سیمانی در ایران، توسط هلدینگ فارس به این هلدینگ تعلق دارد.

مهندس صفاکیش ابرازامیدواری کرد با فعال شدن دیپلماسی دولت، انجمن، و هلدینگ، تعرفه گذاشته شده ازسوی دولت عراق را کاهش و صادرات را به این کشور افزایش ‌دهیم. درصورت برداشتن محدودیت گذاشته شده، پیش‌بینی می‌شود به همراه صادرات به سوریه در مجموع بتوانیم شاهد افزایش ۵ میلیون تن دیگر درصادرات کشور باشیم.

نایب رییس انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان ایران افزود این هلدینگ چهار پروژه اصلی دردست اجرا دارد که یکی از آنها راه اندازی واحد آسیاب سیمان در العماره عراق است که تاکنون بیش از ۸۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت گرفته و امیدواریم تابستان سالجاری افتتاح شود.

مدیرعامل هلدینگ فارس و خوزستان و سیمان تامین گفت سیمان ایران طی سالهای اخیر  به دهها کشور جهان صادر شده و مهـمتـرین بازارهـای هـدف صـادراتی سـیمان ایـران، کشـورهای افغانستان ،عـراق، آذربایجـان، ترکمنسـتان، روسـیه، قزاقسـتان، تاجیکسـتان،  پاکسـتان و ...... بوده است.

مهندس ناصر ادریس مهدی المدنی مسئول هیئت اعزامی وزارت صنایع و معادن عراق نیز ضمن ابراز خرسندی از سفر به ایران و دیدار با مقامات ایرانی گفت تلاش میکنیم ضمن رفع مشکلات موجود ، روابط دو کشور بویژه در بخش سیمان توسعه یابد و هلدینگ فارس و خوزستان پیشرو ارتقای همکاریها دو طرف علی الخصوص با احداث کارخانه سیمان در العماره عراق است.

مقامات عراقی بعد از دو روز گفتگو و مذاکره در تهران، راهی مشهد مقدس شدند تا پس از زیارت مرقد مطهر امام هشتم شیعیان جهان راهی کشورشان شوند.
امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    5.7.12.0
    V5.7.12.0